Jag är en STOLT ostönt :D

Ett steg närmare guldet :D
Igår vann Sverige över vitryssland med 4-2 och tog behövliga 3 poäng.
Finland Vann också över tyskland med 5-0.
Det gör att Finland ligger först i pöängligan med 6 poäng, medans sveirge också har det men det är målskillnaden som gör att finland ligerr före.
Sen får vi se på måndag morgon om sverige kan vinna mot finland.
Det hoppas vi på.
Då kommer även henrik lundqvist stå i mål för sverige.
Eftersom han är en av världens bästa målvakter så kanske det känns lite bättre att ha en rutinerad målvakt.
Nog för att jag tyckte att jonas gustafsson gjorde en bra match igår.
Men Lundqvist har varit med längre och kan rutinerna mot finland då dom har mött varandra tidigare i vm och os sammanhang.
Det brukar alltid vara en kamp när dom båda lagen möts.
Sen eftersom jag gjort ett litet hockyinlägg här så kan man ju faktiskt gratulera teemu selläne som nu på morgonens match gjorde sin 37.e poäng inom os spelen med 20 mål och 17 assist.
Nu är han bäst i världen genom tiderna inom os spelen.
Han har varit med i os spelen sedan 1992.

Ja det här var väl ett litet ovnaligt inlägg från min sida, men man måste ju vara lite ostönt också.
Sen vill jag ju säga att anna haag är en värdig vinnare av en silvermedalj som hon vann i dubbeljakten inatt.
Såg på det och det var ju synd att kalla ramlade men hon åkte iaf in på en 8e plats.

Idag blir det mer os tittande, och vi hoppas på mer medaljer kanske inom super-g,dubbeljakten för herrar coh sen har vi några svenska med i skridsko inatt också men inget som jag är direkt intresserad av. 

Ha en bra dag för övrigt. 
 


Kommentarer
Postat av: [lisa bjernhagen]

sv: tack ska du ha :D hoppas du lägger bloggen på minnet! sure I will

2010-02-20 @ 10:52:28
URL: http://anewkindofmetal.blogg.se/
Postat av: ROCKAHOLIC

sv; ojaa vafan! ;D

okey det kan jag göra!

2010-02-20 @ 11:28:07
URL: http://rockaholiic.blogg.se/
Postat av: [lisa bjernhagen]

sv: men vad roligt :D kommer absolut tillbaka hit!

2010-02-20 @ 12:52:34
URL: http://anewkindofmetal.blogg.se/
Postat av: emma nord - foto & vardag

sv: helt rätt fredrik! :D

2010-02-20 @ 13:39:08
URL: http://emmanord.blogg.se/

Skriv din åsikt här:

Namn:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0