Årskrönika:album,artist/band och låtar del 2




Som fortsättning på min årskrönika igår så kommer jag nu berätta om nästa 6 album som kommit 2010.
Jag kommer också sammaställa alla plattor i en topp 5 lista.

Vince Neil-Tattos and tequila
Alltid lika skönt att höra Vince röst eftersom jag är ett stort fan av Mötley crue.
Denna plattan kunde knappast bli bättre eftersom jag gillar alla låtarna på den.
Vince röst passar så bra till alla låtar som finns på denna skiva och jag har seplat denna väldigt mycket under det gågna året sen den kom ut.
Bästa låtarna är:Another bad day,Bitch is back och tattos and tequila
Plattan får en 8/10 poäng.


Volbeat-Beyond Hell/Above heaven
Denna grupp kom ut med en fantastisk platta 2010.
Väldigt bra spår på dom som har spelat ganska mycket på radio och även här hemma i högtalarna.
Volbeat är alltid bra och dom behåller sitt sound även på denna skiva.
Jag ser verkligen fram emot att se dom live någongång under åren då jag inte sett dom än.
Är dom bara hälften så bra som på skiva så måste det ju vara en fröjd för örat.
Jag sätter 7,5/10 poäng på denna skiva också.
Bästa låtarna är: Heaven Nor Hell och fallen.


Alter Bridge-AB III
Jag har inte hört om detta bandet innan jag hörde sångaren Myles Kennedy på Slash skivan och eftersom rösten var så grym så var jag ju tvungen att upptäcka hans eget band, och dom är riktigt bra.
Jag fick ju lyckan att höra han på livespelningen med Slash också eftersom han var sångaren under den turnén. 
Låtarna på denna skiva är riktigt bra och hans röst är verkligen något särskilt. 
Jag har dock inte lyssnat igenom skvian så jättebra utan bara enskilda spår så jag kan inte sätta något bra betyg på denna skiva men det jag har hört är riktgit bra!
Favoritlåtar: Isolation, Words darker then their wings.


Iron Maiden-The final frontier
Jag ville egentligen inte ta med denna plattan i denna krönika eftersom jag vill inte ge några dåliga uttryck men jag kan inte låta bli. Iron Maiden är ju ett av världens största arenaband och dom ska verkligen ha cred för att dom år ut och år in turnerar världen runt. Men, jag måste säga att den här skivan var deras sämsta.
Det var verkligen inte i min smak och jag brukar annars gillar Iron maiden men jag kan inte hitta något bra med denna skiva. Jag vart väldigt besviken när jag hörde den och hur mycket jag än lyssnar på den så kan jag tyvärr inte hitta något bra.
Eller ja, det finns väl lite ljusa partier men dom är allt för få.
Detta var faktiskt årets besvikelse.
Jag kan inte ge den mer än 3.5/10 poäng.
Den enda låtan jag faktiskt tycker är hyffsat lyssnings bar är: The Alchemist 



Ozzy osbourne-Scream
Prince of darkness gjorde faktiskt mig ganska glad när jag hörde denna skiva i år.
Det var verkligen kul att höra lite nytt från han även fast jag inte är något jättestort ozzyfans.
Men den här skivan gav mig en bra överaskning.
Ozzy har ju medverkat i flera år och jag tycker väl att det finns någon låt här och där som är bra. 
Detta gjorde lite att jag började tänka om, visst crazy train,dreamer och bark at the moon är ju klockrena. 
Det är power från början på denna platta och jag är väldigt nöjd över resultatet. 
Skivans bästa låtar är: Let it Die,Fearless och let me hear you scream. 
Skivan får en 7/10 


Hoffmaestro-Skank-a-tronic Punkadelica
Det finns inget som helst som gör att denna gruppen passar in bland alla andra rockskivor men vafan gör det, detta är fanimej ett mästerverk iaf.
Helt såld på dom här snubbarna och dom två livespelningar jag var på i somras var helt outstanding.
Peace and love i somras nästan längst fram var nog fan 1 av topp tre musikalsika moment in my life!
Helt sjukt vad häftigt det var att befinna sig bland tusentals galna människor.
Men nu var det ju faktiskt albumet vi skulle snacka...
Jag kan ju bara säga det att allt är så jävla bra arangerat på denna platta, låtarna ligger i precis perfekt ordning och jag måste säga att jag var en av dom som lyssnade på hoffmastro innan dom upptäcktes av omgvningnen genom radion osv, för många år sen. Lika grymma då som nu!
Jag kan bara säga att denna skiva är en av årets coolaste händelser.
Bästa låtarna: Too hype for the radio, Round it goes och ibracadabra.
Plattan får 9.5/10 poäng av mig.


Min topp 5 albumlista för året 2010:
1: Hardcore superstar-Split your lip
2: Hoffmaestro- Skank-a-tronic Punkadelica
3: Slash
4: Crashdiet-Generation Wild
5: Vince Neil-Tattos and tequila


Kommentarer
Postat av: Bitter Sweet And Twisted

Svar: Hehe nej det vore inte fel inte ;)

Något kul som har hänt idag då? :)

2011-01-04 @ 20:24:35
URL: http://bittersweetandtwisted.blogg.se/
Postat av: ROCKAHOLIC

sv; kan inge annat än hålla med dig där! det albumet är ett mästerverk om man frågar mig

2011-01-04 @ 20:31:55
URL: http://rockaholiic.blogg.se/
Postat av: r o c k z

sv: hahah okeeej

2011-01-04 @ 20:49:19
URL: http://rockzie.blogg.se/
Postat av: FowZie ♥ ~ felicia aulén

JA MEN DET RESAR JAG TUMMEN FÖR! :)

2011-01-04 @ 20:51:25
URL: http://feliciaaulen.blogg.se/
Postat av: Sin Sisters

eller hur?! ;) Vi är ju suckers för ACCEPT också, så det får inte missas!

2011-01-04 @ 20:56:43
URL: http://sinsisters.blogg.se/
Postat av: JOSEFIN GARD - TRUE ME

cool header :)

2011-01-04 @ 21:06:36
URL: http://josefingard.blogg.se/
Postat av: eroooticaaa

okej :) men att försöka är bra!

2011-01-04 @ 21:09:19
URL: http://eroooticaaa.blogg.se/
Postat av: Bitter Sweet And Twisted

Svar: Aj då, det lät ju inte bra :O Hoppas du blir bättre snart!!

2011-01-04 @ 21:50:20
URL: http://bittersweetandtwisted.blogg.se/
Postat av: ROCKAHOLIC

sv; ohye! ;D

bästa låten måste ju ändå va run to your mama också.. den går iaf runt om och om igen här hemma!

2011-01-04 @ 21:52:27
URL: http://rockaholiic.blogg.se/
Postat av: LIENE

sv: hahaha, bra du tycker det:D



Kul inlägg!

2011-01-04 @ 22:34:50
URL: http://lienes.blogg.se/
Postat av: Karin

Sv; Mysigt... Fy fan. Krya på dig :)

2011-01-04 @ 22:37:24
URL: http://mysterycity.blogg.se/
Postat av: Hanky

tack som fan :D och detsamma! allt bra förresten?

2011-01-04 @ 23:16:13
URL: http://lifeisahighway.blogg.se/

Skriv din åsikt här:

Namn:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0