Peace and love 2011 torsdagspass

Trots allt spännande som hänt under detta dygnet så måste jag säga att gårdagen var helt underbar.
Att få hålla om någon man verkligen tycker om och kolla på jättebra band, sitta i gräset och mysa och träffa roligt folk.
Jag, min underbara flickvän kelly och Sophie hade en bra dag @ Peace and love igår.
Här kommer en skaplig utvärdering ungefär hur det var då da.

Jag drog mej in till stan och jag såg ut ungefär såhär


(fast håret såg bättre ut, VIKTIGT!!)

Löste in min biljett mot torsdagspasset och mötte sedan upp min flickvän(Kelly) Och Sop(mind-the-fucking-stavning)ie (O.B.S, det är också viktigt.)
Drog oss in på området och den första anhalten blev Veronica magggio.
Hennes spelning tyckte iaf jag höll måttet och var ungefär som jag väntade mej.
Inte jätte mycket fart och fläkt men bra låtar och hon sjöng bra.
Sen fanns det ju vissa, som inte håller med mej.
Fast jag tycker hon är grym!


(redigerad, om det inte syns^^)

Medans Veronica maggio spelade klart drog kelly och sophie till All time low.
I Catched up with them later, för jag ville lyssna klart på Maggio.
Kom dit och jag fick ända plats brevid dom så det var ju lugnt ändå.
Ganska bra platser fick vi, ungefär 4-5 rader bakåt.
Och Vilken spelning killarna bjöd på.
Jag gillar dom på albumen men hade inga planer på att det skulle bli så bra.
Det var verkligen bra, grymt tryck men härligt att få röja lite. Kunde ju faktiskt dom flesta texterna på låtarna också.
Sen vart ju jag en av dom lyckliga vinnarna att kamma hem något speciellt från spelningen.
EN TRUMPINNE!!
Fast, jag insåg att eftersom min älskade flickvän är typ största fanet ever så valde jag att efter några funderingar ge bort den till henne, det var värt att se henne så glad för det.






Nästa på tur vart 30 Sekunder upp till mars.
Vi såg inte hela konserten pga lite omständigheter med kyla och någon som frös lite<3
Det var verkligen inget som gjorde något för jag är inget jättefan av dom, men det var tråkigt för älsklings skull.
Kollade iaf en liten stund och tog några snabba kort.


När väl omstädnigheterna lagt sig så var det dags för en av dagens förväntingar.
Volbeat.
Jag fick med mej SoPhie på den konserten eftersom kelly hellre ville se I am so me, hon e ju polers me dom^^.
Konserten med Volbeat var apagrym den också, helt klart nöjd.
Dom låter precis som på skivan ju, musiken är så jäkla maffig och så fick man ju höra en tolkning av johnny cash också. Hur coolt som helst.
Jag tänkte att det skulle finnas en del låtar som jag inte lyssnat in mej på men det funka det också.
Då kunde man stå och njuta samtidigt som man sjöng sej hes till låtar som still counting,fallen och heaven nor hell.



På slutändnan av festivaldagen så fick jag också se ett band som jag sett fram emot.
The Ark
Hann tyvärr inte se hela konserten men jag fick höra en del bra låtar och såg lite bättre än förra året.
Det var väldigt bra och fint på alla sätt.
Älskade ljussättningen och att dala-symfoniettan var med och spelade under hela konserten.
Det gjorde det ganska häftigt att titta på.
Sen älskar jag hans scenkläder, så jävla underbart att man vågar ta på sej något sånt.
Här får ni se vad jag pratar om.



Peace and love 2011 tog därmed slut till tonerna av The worrying kind och calleth you,cometh i.
Då vill jag påminna er hur det kan vara på festival.
Man kommer dit, går runt på området hela dagen, hoppar och studsar på konserterna, blir lökig,svetten torkar och man blir lök igen.
Sen kommer den jobbiga biten in på sista timmarna hur ont man har i benen av att ha stått på dom hela dagen.
Då mina kära läsare ska jag berätta för er att vi inte hade någon skjuts utan vi fick använda våra redan utslitna ben och gå hem.
Det var iaf mer än en halvmil, tyckte jag hörde att det var ungefär 7km.
Och jag skojar inte, det märktes.
Vi började gå 01.40 typ,var hemma runt 04.00 (ja, vi gick ganska segt)
Hamnade i säng vid halv 6-6 och vaknade sedan klockan 12-halv 1.

Lagom trött i huvudet och kroppen nu, min två liters cola får hålla huvudverken på distans.

Nu har jag skrivit skaplingt mycket längre än jag brukar, så, jag hoppas att ni tar er tid att läsa.
Ha en bra kväll, själv ska jag snart sova.
PEACE!!
(ps, alla bilder är tagna av mej och alla utom maggio bilden är oredigerade)


Kommentarer
Postat av: Bitter Sweet And Twisted

Hahaha Ola Salo är fan cool!

Usch, hatar när man blir trött i benen och inte kan sitta ner ett bra tag... Men hem tog ni er iallafall! höhö

2011-07-02 @ 01:25:27
URL: http://bittersweetandtwisted.blogg.se/

Skriv din åsikt här:

Namn:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0