Ländskidor in my <3

WARNING!!!
För den som inte är intresserad av sport och längdskidor är detta inlägg inget för er.
 
Förutom The quireboys så erbjöd även helgen en heldag med längdskidor framför tv.n igår (söndag)
Först vare från vasaloppet och för att se det så var man ju tvungen att ställa klockan tidigt. 
När det var klart så återstod 50 klassisk längdåkning från Val di fiemme. Helt klart en rysare och man är ju faktiskt stolt att vara svensk när sånna här saker inträffar. Johan Olsson, vilken stjärna.
Sista milen till mål så var nog jag nästintill lika svettig som han och satt här på rummet och skrek för mig själv. 
 
Han drog ifrån efter 28 minuter och sen så höll han avståndet i mer än 1½ timme. Han förtjänar definitivt guldmedaljen. 
 
Jag måste ju berätta för er att även fast jag spelar elgitarr, lyssnar på rock och klär mig därefter så är jag fruktansvärt intresserad av längdskidor. Det kanske ni inte visste men så är fallet. 
Jag tittar i princip varje tävling på vintern och när sommaren kommer så saknar jag det ända tills vintern visar sig igen. 
 
Jag är en liten landsförädare när det kommer till Petter Northug. Jag är väldigt imponerad av honom och hans sätt att åka skidor. Det är nästan så att jag håller mer på honom än Sveriges egna åkare. Ibland tror jag faktiskt att jag gör det. 
När det kommer till fristils lopp och om han är med i upplopp på slutet så finns det ingen som kan rå på honom. 
Där är han världens bästa skidåkare. Sen kan han ju ha dåliga dagar med, som igår. Då kändes det inte alls kul att se att han fick slita så. 
 
Tänkte nu att den som är intresserad ska definitivt kolla in de här klippen. Först slänger jag in en sanslöst galen spurt av Petter på olympiska spelen från vancouver. 
 
 
'
 
Slänger också in hans omtalade målgång från vm i Holmenkollen 2011
 
 
Man måste bara älska Petter Northug!

Kommentarer

Skriv din åsikt här:

Namn:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0