Peace & Love R.I.P

Rest in Peace & Love.
 
Tyvärr som så många redan vet så har ju festivalen varit en öm liten punkt där många funderat på om det verkligen kommer att hålla länge till. Igår fick vi reda på att skeppet har sjunkit till botten och att man är tvungen att sätta peace and love i konkurs. Det är inte den första festivalen som måste gå i stöpet pga för få sålda biljetter. MEN jag förstår faktiskt varför. Man kan inte tro att pengar bara växer på träd och att problemen löser sig. Nån gång så går inte beräkningarna ihop när man tar dit en så dyr pjäs som rihanna. Nu säger jag inte att det bara är därför men festivalen har legat på tunn is länge och att göra så är inte det smartaste. 
Bråvalla har såklart en stor betydelse för denna undergång och jag tycker att det är fel att man lägger en festival med liknande artister på samma datum. MenMen, Bråvalla har helt klart den starkaste line-upen och folk vill ju såklart få valuta för pengarna. 
Jag är en av dom som hade tänkt svika peace and love i år eftersom det inte fanns något att se. Stämmningen,alla glada människor och allt sånt har ju varit underbart, MEN det blir lite länge med en vecka utan något bra att kolla på. 
 
Jag tror iaf att festivalen behöver andas i 1-2 år för att sedan starta upp igen och inte vara lika stor men det är något Borlänge behöver. 
 
 
Tack för mig.
Några bilder från peace and love 2012, det sista året. 
 
 

Kommentarer

Skriv din åsikt här:

Namn:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0