Winger-Seventeen

Det här är riktig musik,Lyssna och njut!

Kommentarer
Postat av: Thïlde

svar: åh, tackar som fan! :) jag fick mitt jobb på det vanliga sättet: dom sökte sommarjobbare och jag ansökte!
Något som kan vara bra att tänka på är givetvis att man skaffar sig en portfolio. Så man har något att visa upp när man söker jobb! Visst, det kan vara jäkligt klurigt ifall man inte har jobbat som fotograf tidigare och kanske inte har så mycket bilder, annat än såna man fotat med kompakt kamera/mobil eftersom man oftast inte får ha systemkameror på konserter/festivaler.
Jag har alltid vart en sån där som stått längst fram vid kravallen på konserter med kameran i högsta hugg och lägger ner sjukt mycket tid på att fota bra bilder, trots att jag bara använde en vanlig digital kamera då.
Men tydligen dög det fint! Och nu har jag fått chansen att fota massor av band från diket med en riktig kamera vilket resulterar till bättre bilder att visa upp nästa jag jag ansöker om något fotojobb! :)

Svar: Men hur ser en sån där portfolio ut då? är det typ bilder som man lägger i en mapp och skickar till arbetsgivaren eller hur funkar det? Jag skulle tycka det var riktigt coolt om man fick jobba med det, jag ångrar nu efter studenten att jag inte gick en medieinriktning för att jag antar att det är lättare att få jobb för sånna om man inte är riktigt duktig. Tack för så bra svar föresten, kul att du tar dig tid :D
Fredrik

2012-07-10 @ 23:40:39
URL: http://nyheter24.se/blogg/tilde-bjorklund
Postat av: Ida

Svar: Tur att det inte hände någonting!

Svar: Sv:Ja det var ju det!! :D
Fredrik

2012-07-11 @ 01:27:30
URL: http://ipeterson.blogg.se
Postat av: Karin

Sv: Hejhej :) Allt är bra, är så lycklig över att det är sommar. Själv då?

Svar: Sv: Jomen samma här du! Det är ju helt jävla underbart! Den får helst inte ta slut heller, Sommar är det bästa som finns, sen att man kan gå på festivaler och sånt gör ju inte saken sämre direkt :)
Fredrik

2012-07-11 @ 02:59:45
URL: http://mysterycity.blogg.se
Postat av: Thïlde

svar: En portfolio kan se ut typ hur som helst egentligen. vanligast är väl att man gör någon form av hemsida! så här ser min ut just nu: http://tildesfoto.webb.se/
den är skapad hos blogg.se, bara att jag har bytt domän.
Själv går jag multimedia/musik. Vi håller inte på något med foto alls, utan är mer inriktade på film och special effekter/redigering och sånt där. Så man behöver absolut inte gå media för att lära sig fota, eller få fotojobb! :)

Svar: Svar: Åh vad smart att göra en blogg av den!!Jag kollade på dina bilder och du är riktigt duktig, men du har stått i diket när du tagit dom du har i din portfolio va? Såg ut som att det är svårt att ta sånna bilder när man står i publiken :) Jag sparar iaf din blogg i mina favoriter och kollar in lite då och då. Men vet du vad, du får säkert mass sånna här frågor, men om du skulle höra om något liknande jobb så vet du vart jag finns, isf skulle jag kunna skicka lite bilder som jag själv har tagit. Dock är det ju bara med en digitalkamera men iaf. Det var ju det du började med ;)
Fredrik

2012-07-11 @ 16:08:50
URL: http://nyheter24.se/blogg/tilde-bjorklund
Postat av: Thïlde

svar: de flesta har jag fotat från diket, men har faktiskt tagit en del av bilderna med min digitalkamera från publiken också :)
dessa två till exempel:

http://cdn.publishdev.se/cdn/9-1/3825045/images/2012/p1080636_4fecc842ddf2b341980008a4.jpg

http://cdn.publishdev.se/cdn/9-1/3825045/images/2012/p1080597_186273392_4ff07ce59606ee2e010015af.jpg

så visst går det att få till en del bra bilder även fast man inte står i diket! :)
Ja det kan jag absolut göra. Jag håller själv ögonen öppna efter nya fotojobb till hösten då festival sommaren är över!

Svar: Åhh vilka underbara bilder, två av mina absoluta favoritband!Missade tyvärr avenged sevenfold men cinderella konserten var jag på, om det var den förra sommaren? :D
Fredrik

2012-07-11 @ 22:54:27
URL: http://nyheter24.se/blogg/tilde-bjorklund
Postat av: Thïlde

svar: Avenged är mitt absoluta favoritband! :) Har sett dom två gånger, den där togs på Metaltown 2011 :) Och jo Cinderella bilden är från förra sommaren :D sjuukt grymma var dom!

Svar: Sv: åhh jag vill också se dom, Avenged och Def Leppard står på min "att se lista" just nu. Dom är så sjukt bra! :) En liten fråga...vad får du för betalt för att jobba med det? Är det provision per bild eller fast lön? :)
Fredrik

2012-07-15 @ 18:42:21
URL: http://nyheter24.se/blogg/tilde-bjorklund
Postat av: Thïlde

Svar: avenged är grymma live :D
jag har varken fast lön eller nått sånt. jag sommarjobbar bara hos dom, eftersom jag bara jobbar på festivaler! jag får 300 spänn/dagen, resor till och från festivalerna betalda, boende betalt (hotell/vandrarhem.. lite olika), och såklart går jag ju gratis hela festivalerna eftersom jag får foto/press pass av dom. Duger mycket väl för mig, trots att jag inte tjänar nå stora pengar då jag tycker det är så grymt kul att fota. Skulle göra det gratis om det var så! :)

Svar: Jamen jag tycker det låter väldigt bra faktiskt! Jag antar att det är lite sent att skicka in ansökningar få festivalsommaren snart är slut men jag ska vara ute i god tid nästa år. :) Vilken tid ungefär var det du skickade in? månad alltså. Nu blir det väligt mycket frågor här men jag får ju värsta inspriationen när du berättar om det! :)
Fredrik

2012-07-18 @ 18:24:49
URL: http://nyheter24.se/blogg/tilde-bjorklund
Postat av: Thïlde

svar: det är bara kul med frågor så gör absolut inget :)
Det var väl i Maj som jag ansökte tror jag.. Det stod på hemsidan att dom sökte folk, så då skickade jag in en ansökan helt enkelt! :)

2012-07-22 @ 15:01:21
URL: http://nyheter24.se/blogg/tilde-bjorklund

Skriv din åsikt här:

Namn:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0