Sweden rocks!

SVERIGE LEVERERAR!
 
Sitter här mitt i natten och tänker på bra band här i världen. Och det är faktiskt så att ganska många av mina toppplaceringar går åt till Svenska band. 
Här i vårt avlånga land så finns faktiskt väldigt mycket bra musik. Och det är ju faktiskt bra eftersom det troligen finns mycket spelningar och möjligheter att se de flera gånger. 
Jag tänkte nu att jag skulle lägga upp några videos på de band som jag tycker är störst och bäst i Sverige. 
Det finns ju ganska många men jag ska försöka begränsa mig en aning. 
 
Kan ju börja med ett band som för tillfället ligger på is men som enligt dom själv ska starta upp igen någon gång nästa år, ser väldigt mycket fram emot det då jag aldrig sett dom live. 
Bandet är självklart Backyard Babies.
De ligger väldigt högt upp på min lista över favoritband och jag slänger därför upp en av mina favoritlåtar med tillhörande video här och nu.
 
 
 
Nästa grymma band som ligger på min topp 3 lista där ordningen ändras från dag till dag, någon som kan gissa vilka som finns med där? Detta bandet har jag sett live fem gånger och de blir bara bättre och bättre för varje gång man ser dom och de har en grym liveshow. 
Nåja, detta är iaf Hardcore Superstar och jag har ett ganska långt förhållande till detta band och jag lyssnade på dom redan när jag var 12 vilket nu är 8 år sedan. Den första låten som jag hörde och fastnade för var Wild Boys. 
Lägger upp låten med video här nu så ni kan njuta av den fina musiken. 
  
 
 
Ett av de största band som vi i Sverige har gett ifrån oss är väl Europe. Ett band som jag också har en ganska lång relation till eftersom jag har lyssnat på mammas skivor sedan jag var liten. Jag har sett Europe en gång på Getaway rock festival 2010 och samma år så såg jag de på peace and love men då såg jag inte hela konserten. 
Väldigt bra band med många bra låtar men en av favoriterna är..
 
 
 
Jag slänger in ett sista band med en musikvideo som jag vart helt besatt i när den kom. Jag tror att detta kan vara den första kontakten med musikvideor inom rock genren som jag reagerade på. Den låt etta på någon topplista som visades på tv.n. Bandet är iaf Hammerfall. Låten Hearts on fire har alltid legat mig nära och varför då inte avsluta med denna underbara låt och en video som jag fortfarande tycker är lika grym. 
 
 
 
 
Nu har jag glömt många bra band som finns men jag kan inte skriva om alla, då tar det tid. 
Men jag kan nämna några fler som ligger högt upp på topplistan hos mig. 
 
In Flames
Crashdiet
H.E.A.T
Crazy lixx
osv osv. 
 

Kommentarer

Skriv din åsikt här:

Namn:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0