Bråvalla Del 1-Torsdag

Hemkommen och jobbat första dagen efter Bråvalla. Varför ska man komma tillbaka till verkligheten?
Har iaf haft en superhelg med Michelle i Norrköping på Bråvalla festivalen.
Förutom regnet som piskade i ansiktet och gjorde marken alldeles lerig så får festivalen en tumme upp.
Hann med att se mycket bra och jag tror nästan allt som var planerat och se. 
Eftersom jag HATAR att tälta så hyrde vi istället en varm och gosig stuga. Jag är ingen festival+camping människa, jag är bara en festival människa. 
 
Här kommer iaf en del bilder som togs första dagen, av mig. 
 
Först ut och det jag var livrädd att missa pga den enorma bilkön in till området var, Airbourne!
 
 
 
Grymt bra spelning tycker jag, dock alldeles för kort och för tidigt, hade vart nice med lite ljus och pyro. 
 
Bäst: Nya singeln Live it up! och Runnin Wild
 
Sämst: Regnet som tyvärr tittade fram mot halva tiden in i konserten.
 
 
 
 
Nästa på tur som vi såg var Ghost! 
Som också var på tok för tidigt, hade gärna stått i totalt mörker och bevittna detta speciella band. 
Men det fick gå ändå. 
 
 
 
 
Bäst: Secular Haze,Ghuleh/Zombie queen och Year Zero
 
Sämst: Tidpunkten och att det var för ljust.
 
 
Nu kommer vi till det bandet som Michelle peppade hela dagen vilket var..Paramore!!
 
 
 
 
Bäst: Misery Buisness
 
Sämst: Falsksång i början av konserten (rösten blev bättre efter några låtar)
 
Jag har i princip hört två låtar med Paramore så jag kände inget speciellt mer än att det var kul att ha sett. 
Jag stod i hemlighet och längtade till nästa spelning som var...
 
 
 
..In Flames
 
Har sett fram emot att höra dom jättelänge och nu fick jag chansen. 
En grym spelning var det!
 
 
 
Bäst: Utan att tveka Deliver us!  System ligger väldigt högt också. 
 
Sämst: Regnet och att jag inte lyssnat in mig på gamla låtarna tillräckligt. 
Annars en fruktansvärt bra spelning som sagt. Jag är helt såld på de nya albumet och att sedan få höra att de ska in och göra ett till efter denna turne gör ju att man hoppas att de går i samma stil (inte lika hårt som de gamla)
 
Festivaldagen tog därmed slut för oss och vi begav oss iväg för att bosätta oss i stugan. 
Vi sket fullständigt i Rammstein för de regnade och var typ tre timmar tills de skulle börja. Inte värt för att se något som man ändå inte tycker är bra.
 
Knåpar ihop en del 2-Fredag när jag får tid över.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Skriv din åsikt här:

Namn:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0