Bråvalla del 2-Fredag

Bara för att jag ska kunna komma ihåg någonting när jag blir gammal och grå och sen för de trogna läsarna som jag ahr så ska jag slänga upp ett inlägg om fredagen på bråvalla festivalen. 
Har ju inte direkt haft tid med det innan. 
 
Det börjar med att vi åker dit till området. Det går mycket fortare att komma in och allt känns jättebra då solen tittar fram!
Vi börjar med att kolla på All Time Low som faktiskt är väldigt bra för att vara inom genren. Dock hade jag inte hört mycket från senaste plattan innan men det funkade bra ändå. Sen att Michelle var i eld och lågor då det är ett favoritband hos henne gjorde ju inte saken sämre. Det var en bra uppvärmnings spelning för dagen och jag slänger upp lite bilder som jag tog. 
 
Nu har jag inte ork att sitta och redigera alla bilder. Ist lägger jag upp några fler. 
 
 
 
 
 
Bäst: Reckless and the brave och lost in stereo
 
Sämst: Alex´s solbrillor, fyfaen så fula!
 
Nästa band till rakning blev hoffmaestro. Ingen riktig sommarfestival utan det bandet alltså. Okej, jag lyssnar på ganska brett utbud av musik det har jag insett iaf. Närmast hjärtat står såklart Def Leppard,Mötley Crue,Hardcore Superstar osv. MEN Hoffmaestro har något som gör att man bara vill hoppas runt som en galning i publiken och skrika sig hes. Vilket precis var det som hände. Att få storma i "The storm" och bara allmänt härja runt och sjunga sig hes till highway man. Sjukligt bra. 
Ni som inte har gett dom en chans, gör det!
 
 
 
 
 
 
Bästa: The storm och desperado i think. 
 
Sämst: Dreams är en väldigt bra låt men den blir tyvärr lång och lite tråkig mot slutet.
 
Efter detta spektakel så drar vi oss runt på området och sedan slår vi oss ner i det så kallade gräset.
Vi sätter och oss och kollar på bullet for my valentine som i mina öron lät väldigt illa och otajt. Alla låtar lät ungefär likadant och det var inget jag vill se igen.
 
 
Bäst: Backdropen var ju rätt frän
 
Sämst: Allt annat?
 
På agendan står nu Stone sour och medans tiden infinner sig så smyger vi runt på området och kollar lite snabbt på timbuktu och inser att det är inget för oss. 
 
 
 
 
Till slut börjar dock Stone sour som går ut stenhårt och brännar av en del båda gamla men också mycket nytt från senaste plattorna. Mycket bra röst och även fast jag inte lyssnar särskilt flitigt annars så var det kul att se.
Han får ju iaf visa sin grymma röst i stone sour. Är inte lika imponerad av slipknot faktiskt.
 
 
 
Efter Stone Sour så finns det bara ett band kvar för dagen som är värt namnet och det är dagens headline. 
Snackar förstås om Green Day!
Jag hade inga som helst förväntningar när jag ställde mig i publiken, fick väldigt bra platser . 
Tänkte mest att det kunde vara kul att höra american idiot,boulevard of borken dreams och holiday i princip. 
Men när de levererar en sån jäkla show och kvalite på konserten så står man nästan med munnen vidöppen.
De trycker iväg den ena hiten efter den andra och varvar med nytt från "uno dos tre" plattorna och gammalt från 90 talet. 
Helt klart festivalens bästa nummer och jag är så glad att jag fick se dom. Hade ingen aning vad de var kapabla till. 
Blir helt klart fler gånger. 
 
Slänger upp lite bilder i blandad kvalitet beroende på ljuset ute och att de rörde sig på både scenen och i publiken runt om. 
 
 
 
 
 
 
 
Efter Green day var kvällen över och åter dags att krypa in i stugan och sova. 
Nu var det bara lördagen kvar!
Men det tar vi en annan gång. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Skriv din åsikt här:

Namn:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0