Hardcore Superstar @ Tyrol 22/3 2013

Igår kan ha varit den bästa dagen i mitt liv.
Jo det var nämligen så att jag och Michelle drog i min lilla blå bil till stora staden Stockholm. Denna gången till skillnad från turen till skivmässan, vare dags att bemästra centrum och ta sig till gröna lund vilket inte var så enkelt. 
Efter lite felkörningar så kom vi äntligen fram och jag gick till parkeringsautomaten. 335kr för att stå från 15-24. Dra åt helvete vad dyrt det var men ska man ligga på topp är det vad man får betala. 
Vi vandrade in mot centrum och det var en fin promenad läns strandvägen men det var överjävligt kallt vilket var synd och ett kommande inslag under hela dagen. 
Först drog vi oss mot shock för att kolla in läget och hur planerna var tänkt med skivsigneringen osv. Efter det så drog vi  oss runt i lite andra butiker för att fördriva tiden och ett snabbmål på donken fick bli sista stoppet innan vi återigen gick i den isande kylan mot Shock. 
Äntligen fick jag träffa ett av mina absoluta favoritband Hardcore Superstar och få mina skivor signerade. Adde var först ut att signera och han såg genast att han sett mig förut och jag var ju så uppe bland molnen att jag bara instämde att ja det har vi. Men det var kul att han kände igen mig. Då har jag gjort mitt jobb som hcss-fan.
Näst på tur var Vic Zino och han satt där i godan ro och klottrade på min tidning som han skulle signera. Han klottrade över Jockes face med något knas. Hahah, jag sa då att det var väldigt fint och att det nog skulle bli mycket värt om några år. 
Sen vare ju såklart dags att fotografera sig med gänget innan skivorna vandrade vidare till andra sidan av bandet. 
Detta här blev resultatet!!
 
 
Som ni ser på bilden så blev det dags för Martin Sandvik och mig att bekanta oss den lilla snabbisen som jag fick tillfälle till. Ett stadigt handslag är faktiskt det enda som jag minns därifrån. Sist men inte minst har vi mannen med rösten, Jocke Berg. Han satt och sjöng med i en låt från nya plattan och rolig som jag kände för att vara så nämde jag att hans röst påminde mycket om han på skivan. Jocke var inte sen att svara "ah men bara nästan" och skrattade. Sen var det mötet över, ett kort men med mycket lycka.
Bestämde mig sen för att köpa mig en ny tjocktröja. Den som är aktuell för nya skivan och som dessutom är riktigt snygg. Fick slänga ifrån mig 598kr för den men det var så värt.
 
Sen drog vi oss mot spårvagn sju för att åka ut till djurgården igen och in på konserten. 
Satt och väntade en liten stund innan förbandet "Bonafide" startade och som överträffade mina förväntningar ordentligt. Ett riktigt bra band som jag tycker påminner mycket om airbourne vilket är ett band jag gillar skarpt. 
En halvtimmes väntan stod nu för dörren och det var inget annat än att peppa för hardcore superstar. 
Ställde oss i rad fem ungefär för att inte stå tryckt mot staketet men ändå en bra plats för röjjande. 
Introt började och jag visste att det skulle bli riktigt häftigt eftersom det skulle vara nedsläpp av ett stycke svart skynke. Jag slänger in filmen sen när jag lagt upp den på youtube. 
Mycket riktigt så brakade det loss ordentligt med först introt Cutting the slack som sedan övergick i C´mon take on me. Fyfan ingen av de tidigare fyra konserter har varit så bra tror jag. Helt underbart. 
Mina favorit moments var nog den något annorlunda versionen av someone special när håret reste sig på mina armar. Herregud vad bra det var. Likaså att få höra wild boys igen, låten som introducerade mig om hcss för många år sedan. 
Det är väldigt svårt att skilja något från mängden eftersom allt var så fruktansvärt bra men ja. 
Jag avslutar det här inlägget med några bilder som jag lyckades fånga på dom.
 
Börjar med förbandet:
 
 
 
Dags för "Headlinern" Hardcore Superstar!!
 
 
 
 
 
 
 
Denna härliga avslutningsbild får avlsuta mitt inlägg. 
Hade en oförglömlig dag och kväll med min kära flickvän. Jag tror hon njöt en del också. Man kan inte annat till detta bandet. 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Skriv din åsikt här:

Namn:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0