Recension Generation swine

Ni som har hängt med på min blogg vet vad det handlar om men för er nya läsare så säger jag att jag ska skriva en recension om ett mötley crue album och det börjar närma sig slutet.
Har tidigare gjort recensioner som ni hittar i arkivet på min blogg.



Den här gången är det dags för genaration swine, det sjunde studioalbumet.
Här byter Mötley tillbaka sångaren Vince neil ist för John corabi som spelade in den självbetitlande mötley crue skivan innan.
Albumet spelades in 1997 och släpptes den 24 juni.
Vad jag tycker så blev det en flopp efter återföreningen, dom hade kunnat gjort ett så mycket bättre album.
Men det finns givetvis några hyffsat bra låtar också.

Om man tänker musikaliskt sett så är det ett sätt för mötley att förnya sig och uppdatera soundet till deet lite mordernare vilket jag tycker är helt idiotiskt.
Tycker dom ska ha den där gamla råa stilen som på too fast for love plattan och  dr feelgood.

Slänger upp mina favoritlåtar som länkar så ni kan lyssna sen slänger jag upp resten av låtlistan.
Slänger med en liten kommentar till varje låt också.


Generation swine

Titellåten är väl ganska bra och refrängen sätter sig men ganska halvkass som hela plattan för övrigt.

Afraid

Helt okej refräng och musik men än en gång så är inte verserna bra.
Sen måste jag bara säga att om ni går in och kollar videon så måste det vara den sämsta skit jag sett rent ut sagt.

Glitter

En skitbra rockballad som jag tycker inte passar in på plattan eftersom den är för bra för plattan i övrigt.


Det var i princip de lyssningsbara låtarna enligt mig, och kom ihåg det här är mina åsikter.

Slänger upp hela låtlistan.

  1. Find Myself
  2. Afraid
  3. Flush
  4. Generation Swine
  5. Confessions
  6. Beauty
  7. Glitter
  8. Anybody Out There?
  9. Let Us Prey
  10. Rocketship
  11. A Rat Like Me
  12. Shout At The Devil '97
  13. Brandon
  14. Afraid (Swine Mix Jimbo Mix)
  15. Wreck Me (Unreleased Track)
  16. Rocketship (Early Demo)
  17. Kiss The Sky (Unreleased Track)
  18. Confessions (Demo)
  19. Afraid (Video)

    För att göra historien kort, det sämsta mötley crue har kommit med.

Kommentarer
Postat av: Anna

Haha jodå:)

Glitter är en riktigt bra låt:)

2010-11-02 @ 21:48:42
URL: http://aannabelle.blogg.se/
Postat av: maddiie

Tack så mkt :)

2010-11-02 @ 22:00:31
Postat av: bex.

tack desamma ^^

2010-11-02 @ 22:14:31
URL: http://bexollila.blogg.se/
Postat av: ROCKAHOLIC

sv; hahha jaaa, det är på riktigt!

fan dessa usa bor som fan inte har nåt liv... ;p

2010-11-02 @ 22:20:08
URL: http://rockaholiic.blogg.se/
Postat av: sandra

sv: Tack så jättemycket, vad kul!



Roligt att man hittat till din blogg nu, verkar riktigt grym!

2010-11-02 @ 22:32:53
URL: http://ksandra.blogg.se/
Postat av: Barbie08

Tack de samma ;)

2010-11-02 @ 22:35:31
URL: http://barbierocknroll.blogg.se/
Postat av: felliciiaa.blogg.se - Felicia Johansson

Åh, låter inte annat än bra tycker jag!

Idag så har jag fixat lite till i mitt rum osv. träffat Hilda nu på kvällen oså :) vad har du själv gjort?

2010-11-02 @ 22:42:19
URL: http://felliciiaa.blogg.se/

Skriv din åsikt här:

Namn:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0