The Quireboys, in my hometown.

Höjdpunkten i helgen var helt klart när jag och Michelle intog liljan i Borlänge där vi i några timmar väntade på att The Quireboys skulle ta för sig av scenen. Klockan blev 12 och då brakade kalaset igång. 
Det var ungefär 1 timme och 20 minuter av helt underbar musik och glädje, både från mig och även från bandet. 
Det såg ut som de hade kul. Publikantalet var väldigt glest men det verkade inte bekymmra Spike och resten av bandet. 
Det jag hade väntat på kom till slut som sista låt innan extranummret, 7 O´Clock.
Vilken fruktansvärt bra låt det är då var jag supernöjd. När de sen river av klassikern I don´t love you anymore och avslutar med sex party så är adrenalinen skyhög.
Jag avslutar konserten med att jag sträcker mig fram över staketet och rycker åt mig deras setlist.
Fick även skaka hand med den mycket trevliga gitarristen innan han också försvann av scenen.
I vanlig ordning hade jag stått kvar ett tag och väntat på att ev se skymten av dom igen och kanske snacka lite. MEN..Det var ju bara det att från det att sista låten var klar så visste jag att min väckarklocka skulle ringa om 2,5 timmar. Då har jag också 30 minuters biltur innan jag är hemma. Då kändes det som att jag behövde den lilla sömnen innan jag skulle bestiga den nya dagen klockan 04.00 för att dra iväg och jobba.
 
Slänger in några bilder jag tog med min mobilkamera. Kvaliten är sådär men förvånansvärt bra ändå.
 
 
Dirty town blev utbytt på publikens begäran till Sex party som sista låt. 
Fraktansvärt bra setlist och jag är heltnöjd.
 
 
 

Kommentarer

Skriv din åsikt här:

Namn:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0